3. Pariwara Radhio
Iklan
ing radio due cakrik (karakteristik) kayata :
a. Theater
of the mind, tegese
pariwara kang dirungokake kudu ngemot pesen kang ndadekake pamiyarsane duwe
angen-angen (imajinasi) tumrap pariwara kang dirungokake.
b. Pribadi,
tegese pariwara radhio
pesene kaya-kaya ngomong langsung marang pamiyarsane
Pariwara radhio iku lumrahe
mung diwartakake satleraman. Mula saka iku panulise teks pariwara becike :
·
Nulis kanggo
micara, ora diwaca utawa disawang. Tembung kang digunakake yaiku tembung lan
ukara kang gampang ditampa. Amarga kang dituju iku pangrungone dudu panyawange.
·
Nulis minangka
wujud komunikasi langsung. Mula kudu fokus marang pamiyarsane oa menyang liane.
·
Nulis kanthi
kreatif saka individu siji marang liyane. Mula kudu nuwuhake rasa kekraban
komunikasi personal. Carane :
-
Nyingkiri
nulis kanthi sesorah
-
Swara tulisan
kudu mujudake swasana informal
-
Naskahe
kudu nyipta swasana akrab
-
Naskahe
kudu komunikatif. Satema, saukara, cekak lan aos
-
Nulis kanthi
ancas langsung dipahami. Mula aja kedawan ukarane
-
Tembung
ngemu kasunyatan lan aja nggunakake tembung-tembung kang meh padha pangucape
Pariwara
radhio iku nggunakake swara manungsa, musik, jingle, efek swara.
4.
Pariwara TV
Cakrik pariwara TV yaiku :
·
Pesen saka
produk yaiku audio, visual lan gerak. Mula ora mung ing babagan tulisan/naskah
nanging tampilan kang narik kawigaten iku kang disenengi
·
Piranti
ing pariwara TV luwih genep tinimbang pariwara radhio
Tuladha Pariwara :
Tidak ada komentar:
Posting Komentar